Wat zijn de symptomen van premenstrueel

PMS Haarlem

Wat zijn de symptomen? Het helpt om te weten wat premenstrueel syndroom is voordat we voor behandeling van deze aandoening gaan. Hier is een lijst van symptomen:

Depressie of stemmingswisselingen

Je kunt je de hele tijd verdrietig voelen. Je voelt je onwel en voelt je depressief. Je denken en voelen zijn ongecontroleerd.

Uitputting

Je voelt je zo moe en onder druk gezet.

  1. Gewichtstoename of gewichtstoename samen met een hoge concentratie aan vetten
  2. Gebrek aan seksdrift
  3. Verhoogde verbeelding (visuele hallucinaties)
  4. Problemen met urineren (F-derde)
  5. Droge mond
  6. Constipatie.
  7. Slecht geheugen of concentratie
  8. Sneezing
  9. Hoesten
  10. Een gespannen gevoel in de keel of benauwdheid van de spieren
  11. Buikkrampen
  12. Brandend maagzuur
  13. Krab- of prikpijn in de huid
  14. Pijn tussen je schouderbladen
  15. Pijn tussen uw heupbladen
  16. Kortademigheid
  17. Plotselinge misselijkheid
  18. Plotseling overgeven
  19. Schuiven of sneeuwruimen

Het is OK om met de medicijnen te stoppen, ook al voelt u zich misschien beter. Misschien wilt u met uw arts praten om uit te zoeken wat beter voor u en uw levensstijl zou zijn. Laat uw arts u helpen de zaak te bepleiten en u aanmoedigen de alternatieve medicatie te nemen.

Ook al krijgen we allemaal hoofdpijn, koorts, griep en andere virussen en ziekten, het is heel belangrijk om deze ongemakken te voorkomen. Het is heel belangrijk om PMS te voorkomen. Hier zijn manieren om PMS te voorkomen zodat u weer actief kunt zijn.

1. Oefening.

Doe oefeningen die je lichaam in beweging houden. Het hoeft geen marathon te zijn. Het kan wandelen, joggen of dansen zijn. Lichaamsbeweging vergroot je uithoudingsvermogen en je vermogen om met stress om te gaan. Zelfs een paar minuten per dag is beter dan niets.

2. Neem voldoende rust.

Voldoende rust helpt je om over PMS heen te komen. Voldoende slaap helpt om je kracht en snelheid weer op te bouwen en helpt je hersenen efficiënter te werken, waardoor stress afneemt.

3. Gebruik een gezond dieet.

Het is belangrijk om een gezond dieet te volgen om u te helpen met uw PMS. Als het nodig is, kun je een voedingsdeskundige of diëtist vragen om je te helpen met het plannen van maaltijden, wat een grote hulp kan zijn bij het verminderen van het verlangen naar voedsel.

4. Medicatie.

Misschien wilt u een zorgverlener inschakelen om u te helpen met uw PMS. Er zijn een aantal medicijnen die kunnen worden gebruikt, zowel op recept als vrij verkrijgbaar.

De meeste dokters zullen je vertellen dat je geen medicijnen moet gebruiken. Dat is omdat ze je systeem kunnen uitputten. Wees daar voorzichtig mee, want het kan fataal zijn. Sommige medicijnen kunnen zelfs nadelig reageren met andere medicijnen die je misschien neemt.

Lees meer:
Overgang in Haarlem

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *